Brev:
Madglad pige
31. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Madglad pige
Hej
Min datter Amalie har siden fødslen haft svært ved selv at regulere mængden af mad og spiser løs til der ikke er mere, eller til jeg siger stop.
Det skal dog nævnes at hun var en lille pige ved fødslen på kun 2900g, hvorefter hun tabte sig til ca. 2600g da hun ikke ville tage brystet. Efter ca. 4 dage droppede vi amningen og gik til flaske. For at hun skulle komme på hendes fødselsvægt hurtigst muligt skulle jeg give hende noget at spise ca. hver 3-4 time. Hvilket jeg gjorde. Så kom problemet… kolik!
Da Amalie var ca. 6 uger græd hun fra middag og til hun kom i seng om aftenen. Kun afbrudt af små power nap og en middagslur på 2-3 timer. For at få ro skulle jeg i denne periode køre med barnevognen.. Amalie havde kolik i ca. 3 ½ mdr., og jeg tror det er i disse måneder at det er blevet en vane for hende at spise så ofte som hun gør.
Jeg har altid synes at det med mad er svært at finde ud af. Kan ikke finde ud af om Amalie overfodres og derfor vågner mere om natten.
Vores plan for en dag ser ca. sådan ud:
06-07: Står op og får morgenmad.
Flaske med 200ml modermælk eller 1 ½ dl fuldkornsgrød med frugt
09-10: Puttes til formiddags lur på ca. 30 min. Får måske 100ml i flaske med i seng.
11.30: Lidt frugtmos
12-13: Flaske 200ml og puttes til middagslur
15.00: Kommer op og få måske lidt frugtmos elle får ligt brød at tygge i.
18.00: Aftensmad: grøntsagsmos/ grød og vand.
19-20: Flaske med 200 ml og ligges i seng
23-24: Flaske på 150 ml.
03.00: Flask på 150ml.
Det skal lige nævnes at Amalie er god til at falde i søvn selv både om dagen i sin barnevogn og når hun ligges i seng til natten, men kan ikke få hende til at sove igen må natten hvis hun vågner hvis ikke hun får noget at spise. Tror du der er tale om vane eller reelt behov for at spise om natten? Amalie er nu 7 mdr. og et stort ønske fra min side er at hun snart vil sove igennem om natten.
Håber du kan hjælpe mig
Hilsen Sussi